seba
Moderator
![Moderator Moderator](http://ig4l.net/forum/style_images/1/folder_team_icons/Global%20Moderator.png)
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SZCZECIN CITY
|
Wysłany: Śro 19:24, 07 Sty 2009 Temat postu: Zacinka czym to grozi ? |
|
|
Co może spowodować zacięcie się amunicji w lufie
Wielu graczy często lekceważy zacięcie się amunicji w lufie i próbuje oddać kolejne strzały w celu “przepchania”lufy nie zdając sobie sprawy, że grozi to poważnym uszkodzeniem części gearboxa.
Najczęstszą usterką wywołaną przez zacięcie się kulki w lufie jest uszkodzenie tłoka poprzez zerwanie zębów (czemu dość często towarzyszy uszkodzenie kół zębatych). Uszkodzenia te mają większe prawdopodobieństwo zdarzenia się podczas strzelania w trybie auto lub oddanie któregoś strzału w trybie pojedynczym i doprowadzenia do zwiększonej ilości zablokowanych kulek w lufie.
Poniższe informacje zamieściliśmy w celu uświadomienia graczom czym może się zakończyć zlekceważenie zacięcia się amunicji.
Podczas prawidłowego oddania strzału silnik wprowadza w ruch zębatki (E) które naciągają tłok (A) i powodują ruch popychacza (4), który wpuszcza amunicję do komory hop up (2). Po kompletnym obrocie zębatek tłok jest zwalniany i przy gwałtownym powrocie tworzy sprężone powietrze w cylindrze, które zaś przekazywane jest do dyszy (5) a następnie wprowadza w ruch kulkę znajdującą się w komorze hop-up (2). Kulka napędzona sprężonym powietrzem wlatuje do lufy (3).
1.Gearbox___2.Komora hop-up___3.Lufa___4.Popychacz___5.Dysza
Podczas zacięcia kulki w lufie (B) sprężone powietrze (...C...) nie ma “szybkiej”drogi ujścia ponieważ zablokowana kulka / kulki nie pozwalają na wydostanie się sprężonego powietrza - co w efekcie tworzy podciśnienie (...C...). Przy próbie dość szybkiego oddawania kolejnych strzałów podciśnienie powoduje niewidzialną blokadę dla tłoka, który nie potrafi dostać się do swojej prawidłowej pozycji (A) i zostaje zatrzymany w połowie
drogi (D). W tej sytuacji kolejne naciśnięcie spustu wprawia w ruch koła zębate (E), które zaziębiają się z tokiem w nie prawidłowym miejscu co powoduje zerwanie zębów tłoka.
Aby uniknąć tak przykrych niespodzianek należy zawsze używać dobrej jakości kulek - szczególnie gdy posiadamy lufę precyzyjną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|